Vista normal Vista MARC Vista ISBD

Journalism, ‘Fake News’ & Disinformation Handbook for Journalism Education and Training Cherilyn Ireton and Julie Posetti

Por: Ireton, Cherilyn.
Colaborador(es): Posetti, Julie | Unesco‪.
Series Journalism Education.Editor: UNESCO 2018Edición: Cherilyn Ireton and Julie Posetti.Descripción: 128 p.Tipo de contenido: texto (visual)
Tipo de medio: electrónico
Tipo de portador: recurso en línea
ISBN: 978-92-3-100281-6.Tema(s): Sociedad de la información | eEducación | disinformation | fake news | information disorder | journalism | mal-information | misinformation | social media | social platformsRecursos en línea: AbiertoAcceso a la publicación Resumen: To serve as a model curriculum, this handbook is designed to give journalism educators and trainers, along with students of journalism, a framework and lessons to help navigate the issues associated with ‘fake news’. We also hope that it will be a useful guide for practising journalists. It draws together the input of leading international journalism educators, researchers and thinkers who are helping to update journalism method and practice to deal with the challenges of misinformation and disinformation. The lessons are contextual, theoretical and in the case of online verification, extremely practical. Used together as a course, or independently, they can help refresh existing teaching modules or create new offerings. A suggestion of How to use this handbook as a model curriculum follows this introduction
Lista(s) en las que aparece este ítem: Nº 10. Novedades - Octubre 2018
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
    valoración media: 0.0 (0 votos)
Tipo de ítem Ubicación actual Colección Signatura Estado Notas Fecha de vencimiento Código de barras
Libros electrónicos Libros electrónicos CDO

El Centro de Documentación del Observatorio Nacional de las Telecomunicaciones y de la Sociedad de la Información (CDO) os da la bienvenida al catálogo bibliográfico sobre recursos digitales en las materias de Tecnologías de la Información y telecomunicaciones, Servicios públicos digitales, Administración Electrónica y Economía digital. 

 

 

Colección digital Acceso libre online pdf 1000020175137

To serve as a model curriculum, this handbook is designed to give journalism educators and trainers, along with students of journalism, a framework and lessons to help navigate the issues associated with ‘fake news’. We also hope that it will be a useful guide for practising journalists. It draws together the input of leading international journalism educators, researchers and thinkers who are helping to update journalism method and practice to deal with the challenges of misinformation and disinformation. The lessons are contextual, theoretical and in the case of online verification, extremely practical. Used together as a course, or independently, they can help refresh existing teaching modules or create new offerings. A suggestion of How to use this handbook as a model curriculum follows this introduction

No hay comentarios para este ejemplar.

Ingresar a su cuenta para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Copyright© ONTSI. Todos los derechos reservados.
x
Esta web está utilizando la política de Cookies de la entidad pública empresarial Red.es, M.P. se detalla en el siguiente enlace: aviso-cookies. Acepto

Con tecnología Koha