Future-ready education . (Registro nro. 7488)

000 -LEADER
fixed length control field 02579nam a2200505 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 00007488
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field ES-MaONT
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20240116172506.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230616b |||||||| |||| 00| 0 spa d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency ES-MaONT
110 ## - MAIN ENTRY--CORPORATE NAME
9 (RLIN) 2664
Corporate name or jurisdiction name as entry element Capgemini Research Institute
245 ## - TITLE STATEMENT
Title Future-ready education .
Remainder of title EMPOWERING SECONDARY SCHOOL STUDENTS WITH DIGITAL SKILLS
Statement of responsibility, etc. / Capgemini Research Institute ; Meera, Shobha ; Perrin, Jean-Baptiste ; Slatte, Marisa ; Taurines, Lucie ; Buvat, Jerome
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. París :
Name of publisher, distributor, etc. Capgemini
Date of publication, distribution, etc. 2023
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 76 p.
Dimensions ; 1 documento PDF
336 ## - CONTENT TYPE
Source isbdcontent
Content type term texto (visual)
337 ## - MEDIA TYPE
Source isbdmedia
Media type term electrónico
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term recurso en línea
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Los estudiantes de secundaria de América del Norte, Europa y la región de Asia-Pacífico no tienen la suficiente confianza en sus competencias digitales, necesarias para el mundo laboral del siglo XXI. Esta falta de confianza se ve más en los estudiantes de áreas rurales y familias de bajos ingresos, creando una brecha de desigualdad. Quienes estudian en zonas rurales, además, tienen menos acceso a la tecnología y una enseñanza más baja de habilidades digitales que sus homólogos urbanos. Este estudio analiza las diferentes dimensiones del dominio de las habilidades digitales, como la confianza de los estudiantes, las percepciones de los profesores y cómo estas competencias afectan la preparación para la fuerza laboral. También se profundiza en cómo la Inteligencia Artificial generativa puede impactar e interrumpir la educación.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
9 (RLIN) 2058
Topical term or geographic name entry element Educación digital
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
9 (RLIN) 4348
Topical term or geographic name entry element Inteligencia Artificial
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
9 (RLIN) 5186
Topical term or geographic name entry element Innovación
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
9 (RLIN) 2192
Topical term or geographic name entry element Políticas públicas digitales
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
9 (RLIN) 2044
Topical term or geographic name entry element Internet
651 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
9 (RLIN) 3470
Geographic name Australia
651 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
9 (RLIN) 5783
Geographic name Finlandia
651 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
9 (RLIN) 2749
Geographic name Francia.
651 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
9 (RLIN) 2750
Geographic name Alemania.
651 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
9 (RLIN) 6181
Geographic name Japón
651 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
9 (RLIN) 2752
Geographic name Países Bajos.
651 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
9 (RLIN) 6193
Geographic name Singapur
651 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
9 (RLIN) 3440
Geographic name Reino Unido
651 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
9 (RLIN) 4015
Geographic name Estados Unidos de América
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term estudiantes
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term habilidades digitales
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term tecnología
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term brecha digital
700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
9 (RLIN) 6788
Personal name Meera, Shobha
700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
9 (RLIN) 6789
Personal name Perrin, Jean-Baptiste
700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Slatter, Marisa
9 (RLIN) 7075
700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
9 (RLIN) 6791
Personal name Taurines, Lucie
700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
9 (RLIN) 5657
Personal name Buvat, Jerome
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier https://prod.ucwe.capgemini.com/wp-content/uploads/2023/05/Final-Web-Version-Report-Digital-Skills.pdf
Nonpublic note Abierto
Link text Acceso a la publicación
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Informes
Existencias
Withdrawn status Lost status Damaged status Not for loan Collection code Home library Current library Shelving location Date acquired Source of acquisition Total Checkouts Barcode Date last seen Price effective from Koha item type
      Acceso libre online Colección digital CDO CDO   16/06/2023 Descarga Internet   1000020177678 16/06/2023 16/06/2023 Informes
Copyright© ONTSI. Todos los derechos reservados.
x
Esta web está utilizando la política de Cookies de la entidad pública empresarial Red.es, M.P. se detalla en el siguiente enlace: aviso-cookies. Acepto