Good practice guide on online consumer ratings and reviews
Autor(es):
Yoshida, Akira | Donohue, Michael | Acoca, Brigitte
Organización de Cooperación y Desarrollo Económico
Series OECD Digital Economy PapersEditor: París : OECD Publishing, 2019Descripción: 27 p. ; 1 documento PDFTipo de contenido: texto (visual)Tipo de medio: electrónico
Tipo de soporte: recurso en líneaSerie normalizada: OECD Digital Economy PapersTema(s): Ciberseguridad y confianza | online consumer | fake ratings | E-Commerce | consumer ratings | consumer reviewsRecursos en línea: Acceso al documento Resumen: Building on the OECD Recommendation of the Council on Consumer Protection in E-Commerce, this paper aims to provide practical guidance to businesses on online consumer ratings and reviews. The document focuses on four issue areas: (i) fake ratings and reviews; (ii) incentivised ratings and reviews; (iii) negative ratings and reviews; and (iv) misleading moderation practices.
Tipo de ítem | Ubicación actual | Colección | Signatura | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Informes |
CDO
El Centro de Documentación del Observatorio Nacional de las Telecomunicaciones y de la Sociedad de la Información (CDO) os da la bienvenida al catálogo bibliográfico sobre recursos digitales en las materias de Tecnologías de la Información y telecomunicaciones, Servicios públicos digitales, Administración Electrónica y Economía digital.
|
Colección digital | Acceso libre online | 1000020175611 |
Bibliografía: p. 23-27
Building on the OECD Recommendation of the Council on Consumer Protection in E-Commerce, this paper aims to provide practical guidance to businesses on online consumer ratings and reviews. The document focuses on four issue areas: (i) fake ratings and reviews; (ii) incentivised ratings and reviews; (iii) negative ratings and reviews; and (iv) misleading moderation practices.
No hay comentarios en este titulo.