Good practice guide on consumer data
Autor(es):
Yoshida, Akira | Donohue, Michael | Acoca, Brigitte
Organización de Cooperación y Desarrollo Económico
Series OECD Digital Economy PapersEditor: [Paris] : OECD Publishing, 2019Descripción: 21 p. ; 1 documento PDFTipo de contenido: texto (visual)Tipo de medio: electrónico
Tipo de soporte: recurso en líneaSerie normalizada: OECD Digital Economy PapersTema(s): Ciberseguridad y confianza | consumers | E-Commerce | risksRecursos en línea: Acceso al documento Resumen: This paper aims to complement the OECD Recommendation of on Consumer Protection in E-Commerce and discuss consumer policy issues associated with consumer data practices, offering greater insights into how consumer protection authorities can and have applied the principles in the Recommendation to address those issues. The guide focuses on selected consumer data practices, including: i) deceptive representations about consumer data practices; ii) misrepresentations by omission; and iii) unfair consumer data practices. It then provides key business tips to comply with consumer protection principles under the E-commerce Recommendation.
Tipo de ítem | Ubicación actual | Colección | Signatura | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras |
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Informes |
CDO
El Centro de Documentación del Observatorio Nacional de las Telecomunicaciones y de la Sociedad de la Información (CDO) os da la bienvenida al catálogo bibliográfico sobre recursos digitales en las materias de Tecnologías de la Información y telecomunicaciones, Servicios públicos digitales, Administración Electrónica y Economía digital.
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Colección digital | Acceso libre online | 1000020175614 |
Bibliografía: p. 17-21
This paper aims to complement the OECD Recommendation of on Consumer Protection in E-Commerce and discuss consumer policy issues associated with consumer data practices, offering greater insights into how consumer protection authorities can and have applied the principles in the Recommendation to address those issues. The guide focuses on selected consumer data practices, including: i) deceptive representations about consumer data practices; ii) misrepresentations by omission; and iii) unfair consumer data practices. It then provides key business tips to comply with consumer protection principles under the E-commerce Recommendation.
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