Educating 21st Century children
: emotional well-being in the digital ageAutor(es):
Burns, Tracey | Gottschalk, Francesca
Organización de Cooperación y Desarrollo Económico
Series Educational Research and InnovationEditor: París : OECD Publishing, 2019Descripción: 280 p. : il. ; 1 documento PDFTipo de contenido: texto (visual)Tipo de medio: electrónico
Tipo de soporte: recurso en líneaISBN: 9789264959941 (PDF); 9789264841420 (EPUB); 9789264912687 (HTML)Serie normalizada: Educational Research and InnovationTema(s): Educación digital | new technologies | children | cyber-bullying | emotional well-being | digital skills | family | childhood | mental health | literacyRecursos en línea: Acceso al documento
Más información Resumen: This report examines modern childhood, looking specifically at the intersection between emotional well-being and new technologies. It explores how parenting and friendships have changed in the digital age. It examines children as digital citizens, and how best to take advantage of online opportunities while minimising the risks. The volume ends with a look at how to foster digital literacy and resilience, highlighting the role of partnerships, policy and protection.
Tipo de ítem | Ubicación actual | Colección | Signatura | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Informes |
CDO
El Centro de Documentación del Observatorio Nacional de las Telecomunicaciones y de la Sociedad de la Información (CDO) os da la bienvenida al catálogo bibliográfico sobre recursos digitales en las materias de Tecnologías de la Información y telecomunicaciones, Servicios públicos digitales, Administración Electrónica y Economía digital.
|
Colección digital | Acceso libre online | 1000020175627 |
Referencias bibliográficas
This report examines modern childhood, looking specifically at the intersection between emotional well-being and new technologies. It explores how parenting and friendships have changed in the digital age. It examines children as digital citizens, and how best to take advantage of online opportunities while minimising the risks. The volume ends with a look at how to foster digital literacy and resilience, highlighting the role of partnerships, policy and protection.
No hay comentarios en este titulo.