Vista normal Vista MARC Vista ISBD

Effects of the use of digital technology on children’s empathy and attention capacity

: Analytical report

Autor(es):
Flecha, Ramón.
Comisión Europea.
Series Education and Training.Editor: Luxembourg : Publications Office of the European Union, 2020Descripción: 57 p. ; 1 fichero PDF.Tipo de contenido: texto (visual)
Tipo de medio: electrónico
Tipo de soporte: recurso en línea
ISBN: 978-92-76-13055-0.Tema(s): Tecnologías de la información y la comunicación | eEducación | child | digital technology | education policy | educational tools | students | teachers | familiesRecursos en línea: AbiertoAcceso al documento Resumen: The concepts of digital technology, children’s empathy and attention capacity are at the core of this report. The key findings of our in-depth literature review are divided into two main sections: Tthe effects of the use of digital technology on children’s empathy and effects of digital technology use on children’s attention capacity. Based on this analysis, the report provides useful recommendations for the diverse agents involved in children’s education, from policy makers and stakeholders to teachers and families.
Lista(s) en las que aparece este ítem: La digitalización en la enseñanza | Nº 4. Novedades - Abril 2020
    valoración media: 0.0 (0 votos)
Tipo de ítem Ubicación actual Colección Signatura Estado Notas Fecha de vencimiento Código de barras
Informes Informes CDO

El Centro de Documentación del Observatorio Nacional de las Telecomunicaciones y de la Sociedad de la Información (CDO) os da la bienvenida al catálogo bibliográfico sobre recursos digitales en las materias de Tecnologías de la Información y telecomunicaciones, Servicios públicos digitales, Administración Electrónica y Economía digital. 

 

 

Colección digital Acceso libre online pdf 1000020176111

Bibliografía: p. 52-57

The concepts of digital technology, children’s empathy and attention capacity are at the core of this report. The key findings of our in-depth literature review are divided into two main sections: Tthe effects of the use of digital technology on children’s empathy and effects of digital technology use on children’s attention capacity. Based on this analysis, the report provides useful recommendations for the diverse agents involved in children’s education, from policy makers and stakeholders to teachers and families.

For any use or reproduction of photos or other material that is not under the EU copyright, permission must be sought directly from the copyright holders

No hay comentarios para este ejemplar.

Ingresar a su cuenta para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Copyright© ONTSI. Todos los derechos reservados.
x
Esta web está utilizando la política de Cookies de la entidad pública empresarial Red.es, M.P. se detalla en el siguiente enlace: aviso-cookies. Acepto

Con tecnología Koha