AI and education
: guidance for policy-makersAutor(es):
Miao, Fengchun
UNESCO
Editor: Paris : UNESCO, 2021Descripción: 45 p. : il., gráf. ; 1 documento PDFTipo de contenido: texto (visual) Tipo de medio: electrónico
Tipo de soporte: recurso en líneaISBN: 978-92-3-100447-6Tema(s): Educación digital



Tipo de ítem | Ubicación actual | Colección | Signatura | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
CDO
El Centro de Documentación del Observatorio Nacional de las Telecomunicaciones y de la Sociedad de la Información (CDO) os da la bienvenida al catálogo bibliográfico sobre recursos digitales en las materias de Tecnologías de la Información y telecomunicaciones, Servicios públicos digitales, Administración Electrónica y Economía digital.
|
Colección digital | Acceso libre online | 1000020176765 |
Bibliografía: p. 38-43
This publication offers guidance to policy-makers in understanding artificial intelligence and responding to the challenges and opportunities in education presented by AI. Specifically, it introduces the essentials of AI such as its definition, techniques, technologies, capacities and limitations. It also delineates the emerging practices and benefit-risk assessment on leveraging AI to enhance education and learning, and to ensure inclusion and equity, as well as the reciprocal role of education in preparing humans to live and work with AI.
This publication is available in Open Access under the Attribution-ShareAlike 3.0 IGO (CC-BY-SA 3.0 IGO) license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/igo/). By using the content of this publication, the users accept to be bound by the terms of use of the UNESCO Open Access Repository (http://www.unesco.org/open-access/terms-use-ccbysa-en).
No hay comentarios en este titulo.