Exploratory study of consumer issues in online peer-to-peer platform markets : task 4 report : cross analysis of case studies of 10 peer-to-peer platforms.
.-- Luxemburgo : Oficina de Publicaciones, 2017.
.-- 75 pág. : il. col. ; 1 documento PDF
The aims of Task 4 were: 1. To assess the level of clarity and transparency of information on online peer-to-peer (P2P) platforms; 2. To evaluate the effectiveness of self-regulatory mechanisms that platforms implement for trust building, verification of information, complaint handling, redress and insurance.
Reproducción autorizada, con indicación de la fuente bibliográfica ; Unión Europea.
978-92-79-69181-2
10.2838/821873 doi
Comercio electrónico
economía colaborativa bienes y servicios política de los consumidores transacción financiera protección de datos alquiler computación en nube bien de ocasión Derecho nacional protección del consumidor responsabilidad venta Estado miembro UE
Hausemer, Pierre Rzepecka, Julia Dragulin, Marius Vitiello, Simone Rabuel, Lison Nunu, Madalina Rodriguez Diaz, Adriana Psaila, Emma Fiorentini, Sara Gysen, Sara Meeusen, Tim Quaschning, Simon Dunne, Allison. Grinevich, Vadim Huber, Franz Baines, Linda
Comisión Europea. Dirección General de Justicia y Consumidores VVA Milieu GFK