Attitudes towards cyber risks through implicit and self report measures : the Happy Onlife edutainment experience of secondary school children / R. Di Gioia... [et al.]
.-- Luxemburgo : Oficina de Publicaciones, 2019
.-- 65, XIII p. : tab., il. col.; 1 documento PDF
.-- (JRC Technical Reports).
The work described in this document aims at evaluatingthe effect of the Happy Onlife toolon attitudestowards cyber risk ofchildren aged 10-12, from Time T1 to Time T2, before and after using Happy Onlife edutainment.The first research aim is to test the Happy Onlife edutainment reliability as a learning tool for enhancing digital competences with a focus on cyber security, data protection, privacy, online communication, netiquette and digital identity management. Moreover, a second purpose is the contribution to the development and validation of a new implicit measureof cyber risk propensity for children (10-12years old). A third aim is to investigate the relationship between implicit risk attitudes and explicit risk-taking behaviour.
Reutilización autorizada, con indicación de la fuente bibliográfica. La política relativa a la reutilización de los documentos de la Comisión Europea fue establecida por la Decisión 2011/833/UE (DO L 330 de 14.12.2011, p. 39). Cualquier uso o reproducción de fotografías u otro material que no esté sujeto a los derechos de autor de la Unión Europea requerirá la autorización de sus titulares ; Unión Europea.
978-92-79-64955-4
1831-9424
10.2760/752186 doi
Ciberseguridad y confianza Sociedad digital
seguridad informática juego electrónico material de enseñanza enseñanza secundaria niño protección de datos impacto de la informática tecnología de la información