Attitudes towards cyber risks through implicit and self report measures : the Happy Onlife edutainment experience of secondary school children / R. Di Gioia... [et al.] .-- Luxemburgo : Oficina de Publicaciones, 2019 .-- 65, XIII p. : tab., il. col.; 1 documento PDF .-- (JRC Technical Reports).

The work described in this document aims at evaluatingthe effect of the Happy Onlife toolon attitudestowards cyber risk ofchildren aged 10-12, from Time T1 to Time T2, before and after using Happy Onlife edutainment.The first research aim is to test the Happy Onlife edutainment reliability as a learning tool for enhancing digital competences with a focus on cyber security, data protection, privacy, online communication, netiquette and digital identity management. Moreover, a second purpose is the contribution to the development and validation of a new implicit measureof cyber risk propensity for children (10-12years old). A third aim is to investigate the relationship between implicit risk attitudes and explicit risk-taking behaviour.

Reutilización autorizada, con indicación de la fuente bibliográfica. La política relativa a la reutilización de los documentos de la Comisión Europea fue establecida por la Decisión 2011/833/UE (DO L 330 de 14.12.2011, p. 39). Cualquier uso o reproducción de fotografías u otro material que no esté sujeto a los derechos de autor de la Unión Europea requerirá la autorización de sus titulares ; Unión Europea.

978-92-79-64955-4

1831-9424

10.2760/752186 doi

Ciberseguridad y confianza
Sociedad digital


seguridad informática
juego electrónico
material de enseñanza
enseñanza secundaria
niño
protección de datos
impacto de la informática
tecnología de la información


Di Gioia, Rosanna


Comisión Europea Centro Común de Investigación


JRC Technical Reports