Attitudes towards cyber risks through implicit and self report measures
: the Happy Onlife edutainment experience of secondary school childrenAutor(es):
Di Gioia, Rosanna
Comisión Europea Centro Común de Investigación
Series JRC Technical ReportsEditor: Luxemburgo : Oficina de Publicaciones, 2019Descripción: 65, XIII p. : tab., il. col.; 1 documento PDFTipo de contenido: textoTipo de medio: informático
Tipo de soporte: recurso en líneaISBN: 978-92-79-64955-4ISSN: 1831-9424Serie normalizada: JRC Technical ReportsTema(s): Ciberseguridad y confianza | Sociedad digital | seguridad informática | juego electrónico | material de enseñanza | enseñanza secundaria | niño | protección de datos | impacto de la informática | tecnología de la informaciónRecursos en línea: Acceso al documento Resumen: The work described in this document aims at evaluatingthe effect of the Happy Onlife toolon attitudestowards cyber risk ofchildren aged 10-12, from Time T1 to Time T2, before and after using Happy Onlife edutainment.The first research aim is to test the Happy Onlife edutainment reliability as a learning tool for enhancing digital competences with a focus on cyber security, data protection, privacy, online communication, netiquette and digital identity management. Moreover, a second purpose is the contribution to the development and validation of a new implicit measureof cyber risk propensity for children (10-12years old). A third aim is to investigate the relationship between implicit risk attitudes and explicit risk-taking behaviour.
Tipo de ítem | Ubicación actual | Colección | Signatura | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Informes |
CDO
El Centro de Documentación del Observatorio Nacional de las Telecomunicaciones y de la Sociedad de la Información (CDO) os da la bienvenida al catálogo bibliográfico sobre recursos digitales en las materias de Tecnologías de la Información y telecomunicaciones, Servicios públicos digitales, Administración Electrónica y Economía digital.
|
Colección digital | Acceso libre online | 1000020175727 |
The work described in this document aims at evaluatingthe effect of the Happy Onlife toolon attitudestowards cyber risk ofchildren aged 10-12, from Time T1 to Time T2, before and after using Happy Onlife edutainment.The first research aim is to test the Happy Onlife edutainment reliability as a learning tool for enhancing digital competences with a focus on cyber security, data protection, privacy, online communication, netiquette and digital identity management. Moreover, a second purpose is the contribution to the development and validation of a new implicit measureof cyber risk propensity for children (10-12years old). A third aim is to investigate the relationship between implicit risk attitudes and explicit risk-taking behaviour.
Reutilización autorizada, con indicación de la fuente bibliográfica. La política relativa a la reutilización de los documentos de la Comisión Europea fue establecida por la Decisión 2011/833/UE (DO L 330 de 14.12.2011, p. 39). Cualquier uso o reproducción de fotografías u otro material que no esté sujeto a los derechos de autor de la Unión Europea requerirá la autorización de sus titulares ; Unión Europea.
No hay comentarios en este titulo.