Vista normal Vista MARC Vista ISBD

Digital strategies in education across OECD countries

: exploring education policies on digital technologies

Autor(es):
Vlies, Reyer van der.
Organización de Cooperación y Desarrollo Económico.
Series OECD Education Working Papers ; 226.Editor: [París : OECD Publishing], 2020Descripción: 45 p. : gráf. ; 1 documento PDF.Tipo de contenido: texto (visual)
Tipo de medio: electrónico
Tipo de soporte: recurso en línea
Serie normalizada: OECD Education Working PapersTema(s): eEducación | countries | digital innovation | digital education | digitalisation | government | ICT | artificial intelligent | AI | blockchainRecursos en línea: AbiertoAcceso al documento Resumen: This working paper identifies OECD countries’ interests in digital innovation in education by analysing their policy papers on digital education. Many OECD countries have adopted a specific strategy on digital education, or integrated the topic in a generic strategy on digital innovation as such. The ideas that are expressed in the strategies differ greatly; some are work in progress, others contain bold envisions of the future. There is a high awareness among OECD countries of the benefits of digitalisation, and the role of government to support digital innovation in education. This paper covers and documents countries’ policy focus before the 2020 coronavirus crisis.
Lista(s) en las que aparece este ítem: Nº 9. Novedades - Septiembre 2020
Etiquetas de esta biblioteca: Ingresar para agregar etiquetas.
    valoración media: 0.0 (0 votos)
Tipo de ítem Ubicación actual Colección Signatura Estado Notas Fecha de vencimiento Código de barras
Informes Informes CDO

El Centro de Documentación del Observatorio Nacional de las Telecomunicaciones y de la Sociedad de la Información (CDO) os da la bienvenida al catálogo bibliográfico sobre recursos digitales en las materias de Tecnologías de la Información y telecomunicaciones, Servicios públicos digitales, Administración Electrónica y Economía digital. 

 

 

Colección digital Acceso libre online pdf 1000020176331

Bibliografía: p. 27-30

This working paper identifies OECD countries’ interests in digital innovation in education by analysing their policy papers on digital education. Many OECD countries have adopted a specific strategy on digital education, or integrated the topic in a generic strategy on digital innovation as such. The ideas that are expressed in the strategies differ greatly; some are work in progress, others contain bold envisions of the future. There is a high awareness among OECD countries of the benefits of digitalisation, and the role of government to support digital innovation in education. This paper covers and documents countries’ policy focus before the 2020 coronavirus crisis.

No hay comentarios para este ejemplar.

Ingresar a su cuenta para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Copyright© ONTSI. Todos los derechos reservados.
x
Esta web está utilizando la política de Cookies de la entidad pública empresarial Red.es, M.P. se detalla en el siguiente enlace: aviso-cookies. Acepto

Con tecnología Koha