Digital technology and the futures of education – towards ‘non-stupid’ optimism

: Background paper for the Futures of Education initiative

Autor(es):
Facerand, Keri | Selwyn, Neil
Unesco
Editor: Paris : United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, Education Sector , April 2021Descripción: 19 p. : il. ; 1 documento PDFTipo de contenido: texto (visual)
Tipo de medio: electrónico
Tipo de soporte: recurso en línea
Tema(s): Educación digital | educación | enseñanza | estudiantes | profesores | tecnologías digitales | Transformación digitalRecursos en línea: Acceso al documento Resumen: This paper develops a constructively critical perspective on the application of digital technologies in education –what is sometimes referred to as ‘educational technology’ and ‘edtech’, which encompasses the use of digital technologies to support teaching, learning and educational work. In particular, we reflect on what can be taken from the past 40 years of initiatives, interventions and policies that have aimed to mobilise digital technologies to change the day-to-day practices of education for students and teachers. This history (alongside recent experiences of pandemic remote schooling) points to the limitations of technology to transform long-standing patterns of educational opportunities and outcomes.
Lista(s) en las que aparece este ítem: Novedades Junio 2021 | La tecnología en la educación
Etiquetas de esta biblioteca: Ingresar para agregar etiquetas.
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Tipo de ítem Ubicación actual Colección Signatura Estado Notas Fecha de vencimiento Código de barras
Informes Informes CDO

El Centro de Documentación del Observatorio Nacional de las Telecomunicaciones y de la Sociedad de la Información (CDO) os da la bienvenida al catálogo bibliográfico sobre recursos digitales en las materias de Tecnologías de la Información y telecomunicaciones, Servicios públicos digitales, Administración Electrónica y Economía digital. 

 

 

Colección digital Acceso libre online pdf 1000020176754

Bibliografía: p. 17-19

This paper develops a constructively critical perspective on the application of digital technologies in education –what is sometimes referred to as ‘educational technology’ and ‘edtech’, which encompasses the use of digital technologies to support teaching, learning and educational work. In particular, we reflect on what can be taken from the past 40 years of initiatives, interventions and policies that have aimed to mobilise digital technologies to change the day-to-day practices of education for students and teachers. This history (alongside recent experiences of pandemic remote schooling) points to the limitations of technology to transform long-standing patterns of educational opportunities and outcomes.

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Copyright© ONTSI. Todos los derechos reservados.
x
Esta web está utilizando la política de Cookies de la entidad pública empresarial Red.es, M.P. se detalla en el siguiente enlace: aviso-cookies. Acepto

Con tecnología Koha